Een oude bekende…

Zwervers, cvv VR1

12 september 2015 14:30

Graaf, H.G. de

Zaterdag 12 september 2015. De dag dat we weer herinnerd werden aan iets waar we liever niet meer over nadenken: het weggeven van het kampioenschap en een plaats in de eerste klasse. Na hard werken hebben we deze welverdiende plaats uiteindelijk wel terug gewonnen, maar toch bleef het verlies ons achtervolgen. Vandaag was dan eindelijk de dag dat we onze tegenstander van toen na lange tijd weer eens onder ogen kwamen. We hadden er zin in, want we waren op zoek naar een revanche!

De volgende elf speelsters mochten vandaag het veld betreden: Rosanne, Kylie, Thea, Lisa, Annelien, Stephanie, Bo, Marjolein de M, Nouk, Maud V en Liza. Op de bank zaten: Maud K, Marjolein van I en Dewi. Zwervers besloot het veld pas laat te betreden en liet ons nog even in spanning wachten tot de wedstrijd kon beginnen. Of het een stukje tactiek was weten we niet, maar we waren gewaarschuwd.

De eerste helft verliep niet zoals we gepland hadden. De winst die we vorige week tegen Smerdiek behaalden, wilden we ook in deze wedstrijd terug zien. Helaas was dit niet het geval. Al in de eerste helft liet Zwervers weten dat het niet gemakkelijk zou worden en de 0-1 achterstand was dan ook een feit. Dit was niet waar we op ingezet hadden en daar lieten we het dan ook niet bij zitten.

Ondanks onze wil om te winnen, lieten wij onze kansen te veel onbenut. Gelukkig kwam daar toch nog verandering in. Er ontstond nog een kans voor IJzendijke voordat we de rust in gingen. Eén van de Zwervers maakte hands en een penalty werd gegeven. Deze kans konden we natuurlijk niet laten liggen en Thea zette dan ook overtuigend de 1-1 op het scorebord. Het ging weer een beetje de goede kant op.

Helaas kon er niet gesproken worden van een stijgende lijn in het aantal doelpunten dat gescoord werd door IJzendijke. Het tegendeel was namelijk waar. Na balverlies op het middenveld werd er door de Zwervers een mooie dieptepas gegeven. De Zwervers lieten deze kans ook niet liggen en scoorden de 1-2. Met nog een tiental minuten te gaan, werd het toch wel weer even spannend voor ons. Wij wilden natuurlijk niet nogmaals het onderspit delven! En dat deden we dan ook niet. In de slotfase van de wedstrijd kwam er een voorzet vanaf de rechterkant voor IJzendijke. Hier wist Thea opnieuw wel raad mee en ze wist de bal dan ook netjes in de netten te krijgen. De 2-2 kon op het scorebord gezet worden en met deze score klonk later ook het eindsignaal.

Met het oog op de revanche is deze einduitslag niet helemaal waar we op gehoopt hadden. Maar laten we eerlijk zijn: een gelijkspel, maar toch zeker een terechte uitslag.

Volgende week mogen we ons weer voorbereiden voor een busreis door ons mooie landje. Dan staat namelijk de uitwedstrijd tegen Rhoon op het programma.

Stephanie

Ik geef de pen aan: Marjolein de M.