Stedocio uit, altijd lastig!!!

Stedoco VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, Hoofdklasse A

18 februari 2017 14:30

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen SteDoCo Vrouwen 1 op het programma. Een ploeg waar we altijd een beetje moeite mee hebben tijdens de uitwedstrijden. Thuis hebben we met 2-1 gewonnen, dus er moest toch zeker een gelijkspelletje in zitten vandaag.

Deze keer was het een relatief gezien korte reis met de bus. Na een kleine 2,5 uur kwamen we (al) aan in Hoornaar! Na het goedkeuren van de mooie (kunst)grasmat betraden de volgende elf speelsters het veld: Marloes, Maud, Mak, Lisa, Bo, Kylie, Carmen, Karen, Roos, Kelly en Thea. De bank werd vertegenwoordigd door Lora, “D’hondt” en Stephanie.

Aan het begin van de eerste helft ging het spel gelijk op en leken we aan elkaar gewaagd te zijn. Met nog nooit een overwinning te hebben behaald op het sportpark van SteDoCo was dit in ieder geval al een goed begin. Helaas hadden we het geluk niet aan onze zijde. Keepster Marloes kwam al snel verkeerd neer op haar hand. De tegenstander stond op haar duim en dat heeft ze de rest van de wedstrijd nog gevoeld. Na deze actie werd er direct een corner genomen. De bal leek net het zestienmetergebied uit te gaan, maar werd tegelijkertijd goed klaargelegd voor een speelster van SteDoCo. Zij wist deze kans te benutten en na een kwartier stonden we al met 1-0 achter. Een tegenvaller voor ons zo snel in de wedstrijd, maar we waren gebrand om hier niet zomaar met verlies naar huis te gaan. Jammer genoeg wilden enkele acties van Kylie op rechts en van Carmen op links maar niet tot een treffer leiden. Ook Mak en Lisa trokken eens door naar voren om er iets uit te halen, maar tevergeefs. De bal wilde er maar niet in.

In de rust kregen we te horen dat er toch wat moest veranderen wilden we hier nog met de winst naar huis gaan. Dat was wel zeker, want qua voetbal zat het er zeker in. We moesten alleen nog onze kansen benutten. Helaas voor ons ging het eigenlijk na rust al gelijk weer mis. Na balverlies op het middenveld was de rugdekking nergens te vinden en konden twee spitsen van SteDoCo gemakkelijk doorlopen tot aan onze goal. Helaas resulteerde dit ook in een daadwerkelijke treffer en stond de 2-0 genoteerd. In de 55e minuut werden Kylie en Karen gewisseld en kwamen Lora en Marjolein D er in. In de 75e minuut werd Kelly nog gewisseld voor Stephanie. In de tweede helft werd er meer één op één gespeeld om de nodige druk te zetten, maar het lukte SteDoCo tenslotte ook nog om de 3-0 op het scorebord te zetten. Tot aan de laatste minuut werd geprobeerd om terug te vechten, maar het mocht niet meer baten. SteDoCo was toch te sterk voor ons vandaag. De punten gingen helaas niet met ons mee terug naar huis.

Hopelijk zullen we het beter doen in de komende competitiewedstrijden. Echter, voordat het zover is gaan we aanstaande dinsdag eerst onze krachten meten tegen de vrouwen van Telstar, de ploeg uit de Eredivisie. Volgende week zaterdag vervolgen we de competitie weer met tegenstander Oranje Nassau op ons thuisveld.

Stephanie